packa kanske?

Just nu sitter jag hos värdfamiljen. Ingen skola, det är knappt lönt att gâ dit! Mina klasskamrater gâr ändâ inte pâ lektionerna eftersom de pluggar hemma till examen som börjar pâ torsdag, och varar en vecka. Igâr pâ engelskalektionen var jag den enda som kom, och pâ tyskan var vi 3 av 20 elever! Med de fâ elever som trots allt fanns i skolan, satt jag och följde matchen mellan Holland och Danmark, ingen vidare action i den matchen icke!

I helgen var jag pâ middag hos värdfamiljens vänner, det var trevligt! Lyckades locka en fransman och en fransyska i min âlder att eventuellt komma till Sverige. Det var en bragd det, eftersom de flesta fransmän generellt sett är tveksamma till det. Ibland frâgar jag personer om de kan tänka sig âka till Skandinavien nâgon gâng, sâ är ett klassiskt svar att "nej, usch, det verkar vara sâ kallt där". Eller: "är det inte natt 6 mânader i sträck och sedan dag 6 mânader i sträck där du bor?" Jaja, i söndags red jag pâ en âsna för första gângen i mitt liv. Det var kul, men jag mâste erkänna att det inte var sâ mycket action i att rida pâ en âsna.

Jag borde nog börja packa snart, det kommer ta sin tid med alla de grejor jag har! Min familj kommer nämligen pâ fredag, och dâ flyttar jag frân värdfamiljen.

Jag har inte varit så topp på att lägga upp bilder under året. Här kommer några, i alla fall!

Under maj kom det några familjevänner från Paris hit till värdfamiljen.Jag och en liten paristjej! Några dagar i maj kom det familjevänner från Paris till värdfamiljen. Nota bene: den gigantiska trädgården! Värdfamiljens hus skymtar därborta i horisonten.



Såhär ser huvudingången till min skolbyggnad ut.

Till höger två kompisar i parallellklassen. I bakgrunden ser ni grinden in till skolan, "le portail" som med kamera och mikofoner kontrollerar vilka som kommer in och ut på skolan. Man kan bara gå in på skolan vid vissa tider, annars måste man ha en speciell anledning.


Utsikten över Gourdon från internat-rummet. Det är en väldigt pittoresk, fransk liten stad. Himlen i Gourdon är ofta väldigt vacker, det är som att olika fantastiska tavlor målas upp på himlen. Varför det är så just här, har jag ofta frågat mig. Kanske finns det något magiskt över Gourdon trots allt?

Här är min klass, Teminal Scientifique Lycée Léo Ferré! De två äldre herrarna i mitten är vår mattelärare respektive fysik-och kemilärare.

Jag och min internatet-kompanjon

Mina närmaste grannar hos värdfamiljen

"Nu är det sommar igen!" På vandringstur i omnejden.






Kommentarer
Postat av: Matte

Tja, de närmaste grannarna ser ju ut att vara ganska lugna.. Lite Hädingefeeling faktiskt..



Hehe det ska bli roligt att ses igen! Imorron vid lunch träffar jag förhoppningsvis la famiglia i Hamburg och två dar senare at most är vi i Gourdon denna fina lilla stad...

Tjingeling!

2010-06-16 @ 01:40:06
Postat av: Jennika

Det ser ju rätt härligt ut =)Speciellt sista bilden =)

2010-06-16 @ 17:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0