ledig dag!

Ja idag har jag då en ledig dag - men icke låg jag på latsidan för det! Det var upp kl 8 som gällde, för att jobba. Jag och värdsystrarna Anne och Anaïs skulle hjälpa värdpappan Paul (som ju är köttlantbrukare) med att göra 50 nya köttpatéer och 50 nya korvar, i "salle de coupe"(en lokal där man vanligtvis styckar kött). Vi blandade i alla fall ihop en massa ingredienser (bl.a 40 gula lökar och 20 hela vitlökar, samt någon låda kryddor och kilovis med kött) i den största gryta jag någonsin sett. Sen la vi kötpatéerna i burkar, respektive korvkött i gristarmar. Efter ett antal timmar fick vi verkligen ihop ett riktigt gött teamwork och allt gick som ett X2000-tåg på räls. Efter 6 timmar körde vi med lite give me five - yes, vi var alltså äntligen färdiga.

Nu ikväll ska jag hem till min nya värdfamilj på middag, för att hälsa på och lära känna dem en gnutta innan jag flyttar hem till dem om 1,5 vecka. Ska bli trevligt.

Okej, tills på söndag får ni förbereda att skriva ner alla era highs- and lows för denna veckan! Jag skriver mina hiws-and lows här på bloggen, och efter det kan ni skriva era genom att klicka på "Kommentarer".

Ha en superhärlig helg för det ska jag ha!

Kommentarer
Postat av: Becka

Ojoj, du har verkligen jobbat idag! Det låter som att det produceras rätt rejält med kött på den där gården. De har rätt så många djur va?



Hoppas att din nya värdfamilj kommer att vara trevlig =)



Ska definitivt fundera på highs and lows =) Vi hörs!



(Och en superhärlig helg tycker jag absolut att vi ska ha båda två :P)

2010-02-05 @ 17:05:18
Postat av: Ia

2010-02-06 @ 11:19:38
Postat av: Ia

Hej! Jag är en tjej som är påväg till frankrike som utbyteselev i augusti och funderar om du kunde berätta lite hur de går med språket? Om det är jobbigt i skolan med ett främmande språk, osv. :) Jag funderar så mycket över mitt kommande år i frankrike så skulle vara väldigt glad om du mejlade mig på [email protected] och berättade lite om hur du har det. :)



Kram

2010-02-06 @ 11:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0