Vârlovet

Efter tvâ veckors lov är jag tillbaka i Lot och noterar lyckligt att landskapet skiftat färg till klart lysande grön med färggranna blomklickar com vacker utfyllnad. Det är vâr pâ riktigt!

Igâr var det fest pâ gâng med nâgra klasskompisar. Vi var inte mânga, men vi hade det sjysst ändâ. DEn sena kvällen kunde ha slutat i en natts utelâsning dâ jag inte lyckades komma in i värdfamiljens hus, men det räddades till slut.

Första lovveckan spenderades i Spanien med värdfamiljen. För det mesta höll vi till i en för tillfället ganska tom semesterstad bredvid medelhavsplajan, men det blev ocksâ en tur till Barcelona. Av en galen slump befann sig även min morbror + moster i Barcelona exakt dâ, sâ självklart passade jag pâ att träffa dem. Trevligt, trevligt!
Under semesterveckan med värdfamiljen dök det upp lite missförstând&problem, men som jag till slut lyckades reda ut. Till slut blev det en väldigt trevlig resa :) Vi passerade över pyréenerna med bil pâ hemvägen - helt fantastiskt, kan man skâda nâgot vackrare?

Under den andra lovveckan stack jag med en drös andra musikdiggande orkesterpersoner till Mimizan vid Atlantkusten i södra Frankrike för att bilda "L'Harmonie Depertementale du Lot". En vecka fylld med orkesterrep + härliga personer. Självklart blev det bad pâ plajan och stek i den 24-gradiga solen. Orkesterlägret avslutades med att vi for tillbaka till Lot för att ha en sjysst konsert i Gourdon.

Jag skulle kunna skriva en uppsats om dessa tvâ veckor (som känts som fyra!), men det struntar jag i. Ni fâr nöja er med en kort resumé.

Imorgon är det skola. Känns galet med tanken pâ att det bara är 1,5 mânad kvar! Det är nu allt börjar väckas till liv häromkring. De smâ städerna/byarna fylls av livsnjutare som ocksâ upptäckt "ce coin de la France": Le Quercy. Hur ska det gâ att âka tillbaka till Sverige efter detta? Jag fâr väl helt enkelt sätta pâ mig en extra tjocktröja och i minnet plocka fram den härliga sydfranska värmen som alltid kommer att finnas där, lângt inne i mitt hjärta.

Kommentarer
Postat av: Jennika

Låter som två härliga veckor =)

2010-04-26 @ 00:19:57
Postat av: Becka

Kan inte göra mycket annat än att instämma i Jennikas kommentar =) Jag önskar att vi hade haft 24 grader varmt här hemma också...

2010-04-27 @ 17:59:57
Postat av: Johanna

Ja det är inte helt fel ;) ha en bra valborg :) (Tyvârr existerar inte det här i Frankrike)

2010-04-29 @ 11:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0