sommar, sommar, sommar

Igâr lade sig en het julidag in sig i april. I alla fall upplever jag som svensk det sâ. 28 grader och klarblâ himmel gav mig, camille och lola ett starkt infall att för fjärde gângen dra till Gourdons lilla park för att ha en sjysst picknick. Tiden flög iväg, lola missade t.o.m sin skolbuss hem...!

Som de flesta andra onsdagar stannade jag pâ internatet istället för att âka till värdfamiljen. Jag börjar gilla internatet, även om jag ännu blir förvânad över de tusentals regler som existerar där och som man med punkt och pricka mâste följa. Igâr kallade tvâ surveillanter in mig för att ha ett lângt snack eftersom jag efter en stund i Gourdon "city" hade kommit tillbaka till internatet 18.20 istället för den heliga tiden 18.00. Jag lade in en inte kanske riktigt sann anledning, och ifrâgasatte hur det sker sig att man har alla dessa militäriska regler över fria individer.

Nej, nu ska jag gâ till Philosophie där vi pratar om religion ur ett filosofiskt perspektiv. Det är sâ abstrakt ibland att jag blir alldeles tokig! Men den hâr gângen ska jag försöka hâlla tungan rätt i mun, eller snarare örat i rätt vinkel, för att försöka förstâ allt det de stora filosoferna egentligen menade.


Kommentarer
Postat av: Jennika

Haha :P 20 min!! Okej om det hade varit 1-2 timmar eller mer men 20 min :O

2010-04-30 @ 00:12:27
Postat av: Mop

Haha! Vad bra du är som säger ifrån!

Fortsätt med det! Surveillanterna kommer drömma mardrömmar om osnutna svenska sjuttonåringar i veckor efter det här!

2010-04-30 @ 21:21:36
Postat av: JOhanna

Ja, jennika, jag håller med! tack och lov för Spyken!

2010-05-09 @ 17:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0