skärtorsdag och lângfredag? icke här, nej!

Idag, pâ självaste lângfredagen, satt jag âterigen fastklistrad vid den franska skolbänken. Här finns ingen helgdag som heter lângfredag, men dock är vi lediga pâ mândag! Sâ det blir en lâng helg helt enkelt. Igâr var det 1a april och jag kände en stor saknad att inte fâ bläddra igenom sydsvenskan och kolla vad de försökt lura läsarna med detta âret. Istället fick jag vara med om en fransk 1a-april tradition: nämligen att sätta pappersfiskar pâ varandras ryggar utan att den andra ska märka det. Och april-lurendrejerierna började redan vid internatfrukosten, dâ kockarna informerade pâ lappar att idag serverades kamelmjölk istället för komjölk.

Pâ skolan finns en anslagstavla där all nödvändig info för eleverna sätts upp. Under min dagliga titt pâ denna välfyllda anslagstavla sâg jag att idrottslärarna hade satt upp en lapp om vilka elever som skulle tävla i friidrott pâ onsdag och mitt namn stod med. Jaha, tänkte jag, det är nog ett fel för jag har ju inte anmält mig till nân tävling. Men strunt samma tänkte jag samtidigt, klart jag kommer, nu när mitt namn ändâ stâr pâ listan! Sâ pâ onsdag ska jag tävla i 1500 meter springning, kula och höjdhopp.

Imorgon ska jag se en konsert i Gourdon och efter det ska jag hem till en parallellklasskompis. nice!

"Hier est derrière, demain est un mystère, mais aujourd'hui est un cadeau...c'est pourqoui on l'appelle: le présent"

Kommentarer
Postat av: MOP

Hallå där!

Ja det verkar ju vara ödet att du ska springa det där loppet, så försök inte streta emot!=)

Ha det så 3vligt!



kärlek, MOPE

2010-04-03 @ 17:15:15
Postat av: Becka

Jag blev inte lurad en enda gång på första april. Eller ja, inte vad jag vet i alla fall ;)



Hoppas att du åtminstone fick lite påskgodis, även om du inte fick vara ledig!



De tycker säkert att du är så bra att de ville ha med dig i friidrottstävling oavsett om du ville eller inte! :P Lycka till! =)



Kramar!

2010-04-06 @ 20:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0